Tuesday, January 6, 2009

Dialek johor

1. mak tak pegi paso ke ari ni?

emak tidak ke pasarkah hari ini?


2. aku belom abis blajo lagi kat usm.

saya belum habis belajar lagi di usm.


3. Ayu pegi keje pukol lapan pagi.

Ayu pergi kerja pada pukul lapan pagi.


4. Adik aku slalu masok tido awal.

Adik saya selalu masuk tidur awal.


5. aku dapat banyak adiah mase ari jadik ari tu

saya mendapat banyak hadiah semasa menyambut hari jadi hari itu.


6. malam tu aku ngan adik pegi umah Pak Long Samad.

pada malam itu saya dengan adik pergi ke rumah Pak long Samad


7. erin jom kite pegi jalan-jalan sok

erin marilah kita pergi jalan-jalan esok.


8. Akak Ina ngah bako sampah kat umah die

akak Ina sedang bakar sampah dirumahnya


9. mak ajak pegi umah atok sok.

emak mengajak pergi ke rumah atuk esok.


10. aku ngan kengkawan pegi skolah same-same

saya dengan kawan-kawan pergi ke sekolah bersama-sama.


No comments:

Post a Comment